شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر عمومی یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۲۰:۰۱:۳۶

دریا فرصت بزرگ برای پیشرفت و حفظ منافع ملی است

باشگاه خبری فراساحل: جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران درسومین همایش طب پیشگیری بهداشت امداد و درمان دریایی (شناورهای سطحی و زیر سطحی) در بندرعباس گفت: همانطورکه همه ما می‌دانیم دریا یک فرصت بزرگ برای پیشرفت و حفظ منافع ملی است و فواید آن برای یک کشور و ملت راهبردی، کلان و بزرگ به شمار می آید. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، سرتیپ عبدالرحیم موسوی در این همایش اظهارکرد: برای استقرار، استمرار و ارتقای این اهداف، قدرت ملی نقش تعیین کننده‌ای دارد. وی اضافه کرد: قدرت ملی دارای مولفه‌های گوناگونی است که برهم تاثیر متقابل و غیرخطی دارند مثل دریا و نیروی دریایی که هرکدام به خودی خود یک مولفه قدرت ملی هستند و یا در دسته‌بندی اینها قرا می‌گیرند یعنی اینکه هم بریکدیگر تاثیر متقابل دارند و هم در یک معادله غیرخطی باعث ارتقای قدرت ملی و یا برعکس آن خواهند شد.


جانشین فرمانده کل ارتش ادامه داد: از این جهت بر تاثیر متقابل وغیرخطی بودن این معادله تاکید می‌کنیم که اگر به دریا توجه ویژه و لازم بشود می‌تواند قدرت ملی کشور را به حد قابل قبولی که شایسته ملت سرافراز و هوشمند ایران است ارتقا دهد و اینطور نیست که دریا یک عدد در معادله قدرت ملی باشد که اگر آن عدد به صفر میل کند فقط آن عدد از معادله حذف می‌شود و همینطور نیروی دریایی هم، چنین وضعیتی دارد. وی ادامه داد: فقط به عنوان یک عدد در معادله قدرت ملی نمی‌شود به آنها نگاه کرد، زیرا کم‌توجهی یا بی‌توجهی به هر یک از این دو مولفه (دریا و نیروی دریایی) می‌تواند کل معادله قدرت ملی را تحت تاثیر قرار دهد درحدی که کار به جایی برسد که ما افسوس بخوریم بر سال‌هایی که از دست داده‌ایم. سرتیپ موسوی ادامه داد: اگر دولت جمهوری اسلامی و عناصر دولتی و وزرای ذیربط توجه کنند و قدر بدانند، نیروی دریایی می‌تواند عامل پیشرفت در رشد جمعی سواحل جنوب شرقی و منطقه باشد و واقعا این کار از نیروی دریایی ارتش ساخته است. وی اظهار کرد: همانطورکه همه ما می‌دانیم دریا یک فرصت بزرگ برای پیشرفت و حفظ منافع ملی است و فواید آن برای یک کشور و ملت راهبردی، کلان و بزرگ به‌شمار می‌آید.


وی تصریح کرد: تسلط دریایی و حضور راهبردی برای نیروی دریایی و ناوگان‌های دریایی ما پیام‌آورعزت و بیداری ملت‌هاست و این نشان‌دهنده این است که ملت ایران در غربت و در تنهایی کامل در مواجهه با یک جبهه وسیع از دشمنان نابکار و نامرد توانسته با اتکای به خدا و اعتماد به نفس، خود را به اینجا برساند و این برای ملت‌های دیگر درسی خواهد بود. وی با تاکید بررشد سواحل جنوب شرقی، نقش راهبری دریا و سیادت و امنیت دریایی تصریح کرد:در شرایط فعلی که نیروی دریایی ما پرچم رسالت رشد سواحل جنوب شرقی، سیادت دریایی و بازگرداندن منافع دریا به ملت بزرگ ایران را همزمان بر دوش گرفته جایگاه و نقش آن در قدرت ملی ویژه و برجسته‌تر می‌شود. وی خاطرنشان ساخت: این جمله کلیدی، حرکت‌دهنده، امیدبخش و راهنمای فرماندهی کل قوا مبنی براینکه شما یک نیروی دریایی بسازید که درشان ملت ایران باشد؛ عمل به خواست رهبری نظام را مستلزم داشتن ویژگی‌ها و توانایی‌هایی دانست که داشتن علم و سامانه بهداشت و درمان درشان این نیرو از مهم‌ترین آنها است.


وی گفت: بدیهی است که برای تحقق این مهم یک حرکت چندبعدی لازم است که همین کار ارزشمند و شایسته تقدیر نداجا با کمک فرماندهی بهداشت و درمان ارتش یعنی برگزاری این همایش با کمک دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و سایر عزیزان است. این مقام مسوول در ستادکل فرماندهی ارتش افزود: کاملا طبیعی است که جامعه پزشکی ارتش باید خودش را برای مقابله با چالش‌های جدید آماده کند و هم‌پای رزمندگان عزیر همه تلاش خودش را برای حفظ ارتقا و بازگشت سلامت آنها به کار ببرند. جانشین فرمانده کل آجا تاکید کرد: بدون اغراق و تعارف این کاری که سامانه بهداشت درمانی باید انجام دهد یک کار جهادی است کاری که همه ابعاد اعم‌از فیزیکی، روحی، اجتماعی و معنوی مدنظر باشد. وی یادآورشد: در شرایط جهاد و درگیری حتما رزمندگان ما باید سطح بالاتری از معمول را در سلامت داشته باشند زیرا آنها در یک شرایط طبیعی ماموریت خودشان را انجام نمی‌دهند که ما با راضی بودن به یک حدنصاب‌های طبیعی از سلامت بگوییم کار خودمان را انجام داده‌ایم. حتما باید آنها حدنصاب‌های بالاتری از گروه‌های غیرنظامی داشته باشند تا آنان را برای انجام عملیات‌هایی در شرایط خاص دریایی آماده کند.



  کد خبر : 320
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :